HTML

A Hunvald-per

Minden, amit tudni szerettél volna a Hunvald-perről, de nem merted megkérdezni.

(... és igazság szerint, eddig nem is volt kitől...)

Facebook-oldalunk:

Utolsó kommentek

  • Unium: Elképzelhető a vádló szakmaiatlansága a felmentő ítéletben. De ha valakit egymillió ügyben felment... (2020.12.28. 19:41) 146. Az utolsó nap
  • oroszjanos: nem sok egyértelmű dolog van ebben az egészben... (2012.10.20. 20:08) 98. Megdőlhet a fő vád
  • Palást: Tisztelt Szerkesztők! Mi is köszönjük a T. Szerkesztők tevékenységét, a blog megnyitását és azt a ... (2012.03.09. 17:48) 147. Itt a vége!
  • gergelyjózsef: Sajnálom, hogy a blog befejeződik. Nagyon hasznos volt, hogy a mindenfelé olvasható, látható sok m... (2012.03.08. 04:07) 147. Itt a vége!
  • Palást: Hunvald Györgyöt a T.Biróság a Központi Nyomozó Főügyészség vádiratában szereplő legsúlyosabb vádp... (2012.02.26. 22:06) 145. Gyorshír - Itélethírdetés
  • Utolsó 20

Címkék

ablakcserék (3) alapügy (4) aljegyző (1) államtitok (8) alpolgármesterek (2) ártatlanság vélelme (3) atv (1) autócsoda (2) a ier számokban (1) b.gábor (4) b.rózsa (4) b.tibor (3) bárándy (1) bárándy péter (1) beadvány (5) belpolitikai (4) bilincs (2) bizonyítási eljárás (2) bűnszervezet (9) cz.brigitta (3) cz.csaba (12) d.eszter (17) d.pával (1) d.pável (3) d.pavel (1) dembinszky u.26. (2) dembinszky u.32. (2) deutsch tamás (6) dob u.107. (3) dob u.14. (3) dob u.18. (4) dokumentumtár (35) dokumentumtár bővítés (2) dózsa györgy úti házak (3) dr.h.lászló (17) dr.h.lászlóné (8) dr.k.zsuzsa (1) dr.k.zsuzsanna (1) elévülés (5) előállítás (2) előterjesztés (2) előzetes (20) előzetes megszüntetése (1) elsőfokú ítélet (2) erlak (4) értékbecslés (31) értékbecsló (1) értékbecslő (16) erva (2) erzsébetváros (49) f.zsuzsa (1) fapál lászló (1) fazekas géza (4) felbujtó (1) feljelentés (6) feljelentő (7) fellebbezés (9) fidesz (2) fogvatartái idő (1) fővárosi bíróság (9) fővárosi ítélőtábla (8) fővárosi törvényszék (2) g.gergő (1) gál györgy (71) gazdasági társaság (1) gergely józsef (2) gozsdu udvar (5) gyanúsítások (1) gyanúsított (1) h.lászló (3) hagyó (4) határidőnapló (2) háziőrizet (1) házi őrizet (14) házkutatás (1) hazugság (3) hír tv (3) hivatali visszaélés (6) hunvald (103) hűtlen kezelés (4) igazságügyi szakvélemény (7) ingatlan (26) interjú (1) iratismertetés (2) ítélet (1) ítélethirdetés (5) ítélkezési szünet (3) jegyző (5) jegyzőkönyv (1) jogi pr (3) jován lászló (1) k.gusztáv (4) k.lajos (26) k.péter (1) k.viktor (7) k.zsuzsanna (2) k. georges sándor (4) kádár andrás (1) kardos péter (20) károly krt 3/a (7) kenőpénz (5) képviselőtestület (8) kerékbilincs (9) kihallgatás (2) király u.15. (24) király u.21. (4) király u.25 27 29. (6) király utca (7) ki kicsoda (6) klauzál u.8 10. (5) koronatanú (4) korrupció (4) közokirat hamisítás (4) kronológia (3) l.béla (1) l.györgy (3) lakáskiutalás (8) lakhelyelhagyási tilalom (7) lázár jános (1) lehallgatás (10) letartóztatás (1) letéti pénzek (8) levél (4) like (1) m.jenő (5) magánszakvélemény (2) magyar hírlap (1) magyar nemzet (1) média (3) megbízatási szerződések (9) meghosszabbítás (3) mellékszereplők (6) mexikó (4) miértek (4) mobil telefon (4) moderálási elvek (1) mszp (2) műemléki védelem (5) n.frigyes (1) n.györgy (58) n.zoltán (7) népszava (2) nyaraló (1) nyomozás (9) n györgy (1) o.krisztina (1) önkormányzat (57) opciós szerződések (3) origo (1) őrizetbe vétel (3) óvás egyesület (1) p.attila (3) p.ferenc (3) p.gábor (1) p.sándor (1) patziger ferenc (1) per (13) perbeszéd (1) perbeszédek (3) péter (1) petrocelli (6) polgármester (21) politikai tanácsadó (1) politikusbűnözés (1) projektcégek (3) projekt ár (1) revizori jelentés (1) riport (2) rólunk mások (2) rovat (1) rövidhír (1) rózsa u.18/a (9) s.judit (1) s.zoltán (1) sajtó (7) sebes péter (3) sofőr (13) strasbourg (6) strómanok (10) sz.a.p. (5) sz.piroska (6) szabadlábra helyezés (6) szabó zoltán (15) szerződések (5) szilánkok (5) szolgálati közlemény (3) t.dóra (2) tanácsadói szerződések (1) tanú (7) tanúk (1) tanuk (6) tárgyalás (16) ténytár (1) top 10 (1) turán (1) turán zsolt (5) ügyész (8) ügyészség (32) ügyvéd (15) ügyvédi titok (1) utolsó szó (1) utolsó szó jogán (11) v.ágnes (18) v.éva (3) vádalku (11) vádbeszéd (6) vádirat (11) vádlottak (13) vádpontok (1) vád módosítása (2) vagyon (5) vagyongyarapodás (4) vattamány zsolt (11) védett tanú (6) védőbeszéd (3) véleményvezér (2) vesztegetési pénzek (1) videó (2) visszatekintő (3) zs.árpád (2) zsidónegyed (1) zsolt (1)

Moderálási elvek

1. Ha a másikat, nem pedig a mondanivalóját minősíted durván, kitiltunk egy időre.

2. Ha népek vagy társadalmi csoportok ellen uszítasz, kitiltunk mindörökre.

* Komentmoderálási elvek (részletesebben)
* Email: hunvaldperKUKAC gmailPONTcom

2011.07.19. 17:57 hunvaldper

62. Ártatlanság vélelme?

Címkék: fidesz ügyvéd korrupció politikusbűnözés véleményvezér őrizetbe vétel ténytár ártatlanság vélelme fogvatartái idő

Még június legvégén jelent meg egy meglehetősen érdekes írás a tenytar.blog.hu-n Ennyi volt az ártatlanság vélelme? (2011.06.30. 08:48 Ténytár) címmel. Ha kissé megkésve is, ezt most teljes terjedelmében megosztanánk a Tisztelt Olvasóval, mert szerény véleményünk szerint az írás bizony felvet olyan kérdéseket, melyeken - az elmúlt időszak eseményeinek tükrében -  érdemes elgondolkodni ...

***

A Fidesz az ellenzék és egyes kormánypárti politikusok tiltakozása ellenére bizonyos kiemelt esetekben meghosszabbítani kívánja az ún. őrizetbe vétel (a vádemelés előtti fogvatartás) időtartamát a jelenlegi 72 óráról 120 órára. Az európai összevetés azt mutatja, hogy az új magyar szabályozás nem lépne ki az európai normarendszerből a fogvatartási időt vizsgálva, lévén az EU-ban 70,7 óra az átlagos maximum idő, de - különösen kiemelt bűnesetekben - van példa ennél hosszabbra is.

Az új törvény az ügyvédhez való hozzáférést is korlátozná, ami sokkal nagyobb probléma. 20 EU országban nem, 7-ben azonban lehet korlátozni ezt a jogot. Viszont korlátozásra szinte kizárólag olyan országokban van csak példa, ahol az eljárást egy nyomozó- vagy vizsgálóbíró kíséri végig, aki pártatlan és a gyanúsított jogait is hivatalból védenie kell. A magyar rendszer teljesen más, a hazai ügyészeknek erre nem kell tekintettel lennie. Ily módon ez a szabályozás a legszigorúbb lesz Európában.

Hazánkban eddig teljesen átlagos volt a 72 órás őrizetbe vételi idő (azaz amikor a letartóztatott személyt vádemelés előtt, illetve bírói jóváhagyás nélkül fogva lehet tartani), most az EU27-ben a maximális idő tekintetében a szélsőségesebb országok közé fogunk tartozni.

Ahogy az ábrából kiderül, az őrizetbe vételi idő az európai országok jelentős többségében a jelenleg Magyarországon is érvényes 72 órás szinten, illetve az alatt van. Európában az átlagos őrizetbe vételi idő 70,7 óra, az országok 62%-ban 72 óra, vagy kevesebb, 96%-ban 96 óra, vagy kevesebb, egyedül Spanyolországban több. Azonban azon országokban ahol 72 órát meghaladja az őrizetbevétel, több kontroll van beleépítve a rendszerbe.

Két dolgot mindazonáltal fontos kiemelni. Egyrészt a Fidesz által javasolt új, maximális idő, a 120 óra kiemelt esetekre lesz fenntartva. Kiemelt esetekben Szlovákiában (ha a feltételezett bűncselekmény büntetési tétel 10 év vagy annál magasabb) is 120 óra a fogvatartási idő, illetve Írországban elérheti akár az egy hetet is (kábítószer-kereskedelem vagy egyes típusú gyilkosságok és terror-gyanús bűncselekmények esetében). Különben ezekben az országokban is a 72 óra a mérvadó, sőt, Írországban a kisebb bűntényeknél csak 24 óráig lehet bent tartani egy gyanúsított személyt. Másrészt még a kiemelt esetekre fenntartott, viszonylag szélsőséges idővel sem lógunk ki az európai sztenderdből, pusztán annak szélsőségesebb részéhez fogunk tartozni.

Amellett azonban, hogy aligha indokolja a magyar bűnügyi helyzet azt, hogy vádemelés nélkül öt napig fogva lehessen tartani. Kérdéses egyúttal, hogy mennyire lesznek ezek az esetek valóban a legdurvább, „kiemelt” esetek, amelyeknél a hosszabb időt az említett országokban általában használni szokták. A „politikusbűnözés” (leánykori nevén korrupció) például egy kétségkívül csúnya dolog, de kérdéses, hogy jogosan vethető-e össze a terrorizmussal, a rablógyilkossággal vagy a kábítószer-maffia működtetésével.

Végül pedig az is lényeges, hogy ezekben az országokban az eljárásbeli biztosítékok mellett komoly jogi hagyományok mentén fejlődtek ki a jelenlegi keretek, azok eljárási és egyéb biztosítékaival. Más szóval nem egy modern politikai érdek mentén alakították ki őket a célból, hogy könnyebben lehessen egy kijelölt célcsoport ellen bevetni fegyverként.

Mindezen aggályok mellett kijelenthető, hogy bár nem a legjobb, de kétségkívül európai (legalábbis annak szélsőségesebb részéhez tartozó) a 120 órás fogvatartás. Ennél sokkal komolyabb probléma, hogy a fogvatartott az első 24 órában nem veheti majd igénybe ügyvéd segítségét. Na ez már nem európai megoldás.

Lényeges kiemelni, hogy bár létezik a védőhöz való jog korlátozása más EU országokban is, ez rend szerint olyan országokban fordul elő, ahol a nyomozást végig követi és a jogszerűség szempontjából ellenőrzi egy bíró (vizsgáló- vagy nyomozóbíró), aki az eljárás során nem a vádhatóság érdekeit tartja szem előtt, hanem pártatlan alapon a jog érvényesülését. Más szóval ezekben az esetekben a vádlott jogainak van egy külön biztosítéka, amely nálunk nem adott.

Végül pedig az is lényeges, hogy ezekben az országokban az eljárásbeli biztosítékok mellett komoly jogi hagyományok mentén fejlődtek ki a jelenlegi keretek, azok eljárási és egyéb biztosítékaival. Más szóval nem egy modern politikai érdek mentén alakították ki őket a célból, hogy könnyebben lehessen egy kijelölt célcsoport, mondjuk bizonyos politikusok ellen bevetni fegyverként.

Ahol a jogfejlődés keretében eljutottak oda, hogy a védő az első pillanattól fogva járt, ott a visszalépés, a létező jog megvonása az abszolút kivétel. Magyarország sajnos ebbe a kategóriába fog tartozni. Magyarországon alapjogot törvényben ilyen mértékig nem korlátoztak a diktatúra bukása óta.

Az írás részletesen a www.tenytar.hu oldalon olvasható

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldper.blog.hu/api/trackback/id/tr513084031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az emlitett törvénymódositás nem csak az előzetes hosszabbitását, nem csak a védőtől való eltiltást engedi, hanem a következőt is:
„(1) A nyomozási bíró eljárására a bírósági eljárás általános szabályai az e címben foglalt eltérésekkel alkalmazandók
azzal, hogy a nyomozási bíró eljárásában köteles figyelemmel lenni a nyomozó hatóság és az ügyész speciális,
kizárólag a nyomozás során érvényesíthetõ nyomozástaktikai szempontjaira, így különösen arra, hogy a gyanúsított és
a védõ a nyomozás adatait, tényeit és bizonyítékait csak a nyomozásra irányadó szabályok alapján ismerhetik meg.”
Tehát az ellenőrző nyomozati bíró a nyomozás érdekeit KELL figyelembe vegye. És nem az előzetesben tartott törvényi jogait.
Kérdés: ez még Európa?
Bizony, egyre jobban kitűnik, hogy az eddigi előzetes letartóztatások és a jövőben tervezett sorozatos előzetes letartóztatások " indítógombjait" a kormány nyomta meg, maga alá rendelve az ügyészséget, az Alkotmánybíróságot, a Köztársaság Elnökét.Egyedül a bíróságot nem tudja még felhasználni céljaira a kormány, mert a birói függetlenséget nemzetközi(EU) jog garantálja.De ez a kormány ennek megváltoztatására is " gondot" fordít majd.
Erre enged következtetni az a diktatórikus gondolkodásmód, amely a kormánypárt részéről e héten napvilágra került. Az előzetes letartóztatásban lévők alapvető jogainak kizárása csak az első lépés. Ezt fogják követni a sokkal súlyosabb - EU jogi alapelvekkel semmiben össze nem egyeztethető - további intézkedések, melyeket a kormány szóvivője jelentett be.E szerint a kormány illetékes bizottsága büntetőeljárás alá akarja vonni az elmúlt nyolc év miniszterelnökeit, pénzügyminisztereit, de még az őket támogató parlamenti képviselőket is.Aztán jönnek az elmúlt nyolc év polgármesterei, az őket támogató önkormányzati képviselők. Miért teszik mindezt? Mert félnek a jelenlegi ellenzéktől, félnek attól, hogy a választópolgárok a jelenlegi kormány tehetetlensége, hibás gazdaságpolitikája miatt visszaszavazza őket a parlamentbe és az önkormányzatokba. Ezért szándékos leszámolás történik ma hazánkban.Undorító, aljas módon a hatalmuk fenntartása érdekében. Az Alkotmánybíróságot átszervezték. Köztársasági Elnöküket megválasztották.Módosították a választási törvényeket és az Alkotmányt.A szakszervezetek szerepét bohóckodásnak tartják, a parlamenti ellenzéket pedig ellenségnek. Mindezt a NÉP nevében, nemzeti konzultációkra hivatkozva, melyek részletes eredményét " titkosították".
E kialakuló totális diktatúra pedig bukáshoz fog vezetni. Csúfos bukásra.
Nem kell tehát tovább gondolkodni azon, hogy Hunvald Györgynek miért is kell oly sokat szenvedni, miért van oly sok megaláztatásnak kitéve,mert ez is a kormány részéről - a választások eredményes propaganda hadjárata miatt - előre kitervelt, fondorlatos tevékenységére vezethető vissza.
Ma minden becsületes, demokratikusan gondolkodó állampolgárnak össze kell fogni annak érdekében, hogy megvédhessük a még " megmaradt" demokráciát, alapvető emberi jogainkat, s mielőbb véget vessünk demokratikus eszközeinkkel a totális diktatúrára törekvő kormány tobzódásának! Gyermekeink, unokáink jövője ezt kívánja tőlünk!
süti beállítások módosítása